プログラム

プログラム > ゲームデザイン

ゲームチューニングってなんだろう?

橋本 徹 株式会社猿楽庁
長官


現代の日本におけるゼロメイクの提案型ゲーム開発とは

御影 良衛 株式会社イメージエポック
代表取締役

黒木 崇 株式会社イメージエポック
デジタルコンテンツ部
本部長


「428 ~封鎖された渋谷で~」におけるゲームの現場・映画の現場

イシイ ジロウ株式会社チュンソフト
開発部
プロデューサー

飯野 歩フリーランス
映像ディレクター


Recommend

Improvement and development of brand in terms of game design for "Tales" series

Yoshito HiguchiNAMCO BANDAI Games Inc.
コンテンツ制作本部
プロデューサー


Kenji AnabukiNAMCO TALES STUDIO LTD.
第一開発部
デイレクター


Theory on game design and produce which created the "Cyber Fugures" - President of Geisha Tokyo Entertainment speaks out -

Taisei TanakaGeisha Tokyo Entertainment Inc.
代表取締役


ノスタルジックなゲームの現代的パッケージング手法 ~『ゲームセンターCX 有野の挑戦状』の開発事例~

鈴井 匡伸有限会社インディーズゼロ
代表取締役


From Casual to Hardcore - Game Design for WORLDWIDE

Hirofumi MotoyamaNAMCO BANDAI Games Inc.
コンテンツ制作本部 第一企画ユニット、企画一課
ゲームデザイナー、プロデューサー


Evaluation of content by experimental psychology

Koji KazaiKwansei Gakuin University
Graduate School of Science and Technology
専門技術員


How to handle game physics

Hiroshi MatsuikeSony Computer Entertainment Inc
ソフトウェアプラットフォーム開発部


Tsunemi TakahashiSony Computer Entertainment Inc
ソフトウェアプラットフォーム開発部


Ryosuke SakuraiSony Computer Entertainment Inc
ソフトウェアプラットフォーム開発部


PLAYSTATION 3 technology used in PixelJunk shooter

Kentaro YoshidaQ-Games,LTD.
制作部
スタジオディレクター

Naoki KinoshitaQ-Games,LTD.


Quality control on scenarios

Kazuki YamanobeEdgeWORKS Inc.
代表取締役&脚本家



Further utilization of accelarator sensor - from introductory level to application level -

Kentaro YamaguchiNAMCO BANDAI Games Inc.
コンテンツ制作本部 制作ディビジョン 技術部 技術サポート課

Ryoichi KakuNAMCO BANDAI Games Inc.
コンテンツ制作本部 制作ディビジョン プログラム部 プログラム1課
アシスタントマネージャー


The History of Game Development Technologies - From Game Design to AI -

Yoichiro MiyakeFromSoftware,Inc.
技術部

Tomoaki SudouDigital Content Association of Japan
事業開発本部
課長代理


僕より賢いSATソルバー

Masaru NagakuHyper Contents corp.
開発部
マネージャー


「PIXELJUNK EDEN - Baiyon's CMYK vision」

Kentaro YoshidaQ-Games,LTD.
制作部
スタジオディレクター

Baiyon /Tomohisa Kuramitsuサウンドプロデューサー/DJ/アートディレクター/グラフィック・デザイナー


Game production proposed by sounds

Tetsukazu NakanishiNAMCO BANDAI Games Inc.
コンテンツ制作本部 サウンド部 サウンド2課
マネージャー


DSサウンド開発秘話~音楽とバトルゲーム性の融合、作業効率化によるコスト軽減~

Hikaru Suzuki人SQUARE ENIX CO., LTD.
開発部 サウンド室

佐藤 泰弘SQUARE ENIX CO., LTD.
開発部 プランナー

瀬田 幸弘SQUARE ENIX CO., LTD.
サウンド室
サウンドデザイナー

神谷 智洋SQUARE ENIX CO., LTD.
サウンド室
サウンドデザイナー

庄司 達矢SQUARE ENIX CO., LTD.
開発部 サウンド室


What is the next after "Everybody's GOLF (Minna no GOLF)" and "Everybody's Tennis (Minna no Tennis)"?

Daisaku IkejiriSony Computer Entertainment Inc
JAPANスタジオ エクスターナルプロダクション部
シニアプロデューサー


Target at the light-user market! How to plan Flash Lite games for mobile phone

Haruki MinamiORSO Inc.
事業開発部
取締役 事業開発部長


ケータイという インタフェース: メガネでもあり、マゴノテでもある…

Takashi NINJOUJINTT DOCOMO, INC.
サービス&ソリューション開発部
主査


Mobile Game Developers Talk Session: Prospect in the mobile games

Yukifumi Okamoto GAMES ARENA Co., Ltd.
東京開発部
部長


Masato Sibata HUDSON SOFT CO., LTD.


Takeshi  Tezuka CAPCOM co.,LTD.


Takahiro kondo NAMCO BANDAI Games Inc.


Sharing know-how on multiple language GUI

Keiko KurikiSQUARE ENIX CO., LTD.
開発


Takashi MoriSQUARE ENIX CO., LTD.
プログラマー


Naima YamamotoSQUARE ENIX CO., LTD.
開発統括部(PMO)
ローカライゼーションコーディネーター


How to develop mobile games which earn you 10 million yen per year

Motoyasu YamadaSpicysoft Corpration.
代表取締役社長


ゲームAIを横浜で語る

Masaru NagakuHyper Contents corp.
開発部
マネージャー


AI as Synthesis, AI as Science --- Case Study in RoboCup ---

Itsuki NodaNational Institute of Advanced Industrial Science and Technology
情報技術研究部門
主任研究員


University-Industry Research Relationships and Game AI: A Review of the Last 10 Years

Shinji YamaneAoyama Gakuin University
HiRC
客員研究員


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