ゲームと音楽の世界におけるパーソナライズされた空間オーディオ / Personalized Spatial Audio in Gaming and Music


講演形式
レギュラーセッション
講演時間
09月05日(木) 16:30 〜 17:30
資料公開
予定あり
受講スキル

オーディオ制作かオーディオ開発のご経験 / Experience with audio production or audio development

得られる知見

1. ヘッドフォン使用時に、一般的なHRTFよりパーソナライズされたHRTFを使用する利点 / Benefits of personalized HRTFs over generic HRTFs when listening on headphones

2. 没入感のあるサウンドを作り込み方。DAW用オーディオプラグインスイート、空間ミックスの使い方 / How to use SpatialMix—an audio plugin suite for DAWs—to create an immersive sound experience

3. オーディオ設計を高度化するためにパーソナライズされたHRTFを使う上での設計上の考慮事項とアプローチ方法 / Learn design considerations and approaches for using personalized HRTFs to enhance audio design

セッションの内容

本セッションでは、ヘッドフォンで聴いた時に、一般的なHRTFよりなぜパーソナライズされたHRTFでははるかに良い経験ができるのかをご説明します。全方位で魅力ある音作りをするためのDAW向けオーディオプラグインスイートの空間ミックスの使用方法、また音響設計の高度化やより没入感のある体験の創出を目的とした、パーソライズされたHRTF使用した設計での考慮事項やアプローチ方法についても解説いたします。

In this session, attendees will learn why personalized HRTFs provide a significantly improved experience over generic HRTFs when listening on headphones. Attendees will learn how to use SpatialMix—an audio plugin suite for DAWs—to create tantalizing sounds in all directions. Attendees will also learn design considerations and approaches for using personalized HRTFs to enhance audio design and create a more immersive experience.

マリエル・ヤコブソン

EmbodyVR, Inc.

Product Design

VP of Creative Direction and Production

もっと見る

<講演者プロフィール>

マリエル・ヤコブソンは、コンポーザー、サウンド・デザイナー、新メディアのアーティストであり、教育やゲーミング業界で10年以上の経験を有しています。Embodyでは、パーソナライズされた空間オーディオ体験向けのソフトウェア開発やアーティスト用ツールの製作を担当しています。前任のエレクトロニック・アーツ社でオーディオディレクターを務め、AAA格のヒット作The Simsのサウンド設計やコンポジション、ツールや技術設計を手掛けました。

Marielle Jakobsons is a composer, sound designer, and new media artist with over a decade of experience in education and gaming.
At Embody,she drives creative software development and artist-focused tools for personalized spatial audio experiences.
As a former Audio Director at Electronic Arts, she was involved in sound design, composition, tools and technical design for the AAA franchise The Sims.

<受講者へのメッセージ>

本セッションでは、ヘッドフォンで聴いた時に、一般的なHRTFよりなぜパーソナライズされたHRTFでははるかに良い経験ができるのかをご説明します。全方位で魅力ある音作りをするためのDAW向けオーディオプラグインスイートの空間ミックスの使用方法、また音響設計の高度化やより没入感のある体験の創出を目的とした、パーソライズされたHRTF使用した設計での考慮事項やアプローチ方法についても解説いたします。

In this session, attendees will learn why personalized HRTFs provide a significantly improved experience over generic HRTFs when listening on headphones. Attendees will learn how to use SpatialMix—an audio plugin suite for DAWs—to create tantalizing sounds in all directions. Attendees will also learn design considerations and approaches for using personalized HRTFs to enhance audio design and create a more immersive experience.
閉じる