エンジニアリング

エンジニアリング

海外招待 ENG    BP

Leveraging External Programming for Forza Motorsport 5 (外部プログラミングを活用したForza Motorsport5の開発)

日時 
9月4日(木) 14:50~15:50
形式 
レギュラーセッション
受講スキル

Engineering leaders, technical directors, studio managers and producers that are looking for ways to extend the engineering capacity of their teams.

エンジニアリングのリーダー、テクニカル・ディレクター、スタジオ・マネージャー、チームのエンジニアリングのキャパシティを上げる方法を模索しているプロデューサーを対象としている。

受講者が得られるであろう知見

Attendees will take away key learnings from Turn 10's use of an external development partner in the development of Forza Motorsport 5 for the launch of the Xbox One. The talk will cover common pitfalls to avoid when outsourcing engineering work, and how it differs from other forms of outsourcing.”

Turn 10 Studioが XboxOneの導入のために開発したForza Motorsports 5に外部開発パートナーを利用したことから得られた重要なラーニングを紹介する。また、エンジニアリングの作業をアウトソースする際に避けなければいけない落とし穴や他のアウトソースとはどのような点が異なっているのかについても紹介する。

セッションの内容

When Turn 10 undertook the challenge of delivering a game with epic content at a console launch, we knew that we would have to develop this game differently than we had developed our previous versions of the Forza Motorsport series. This session will take an insightful look at how an external development partner was used to extend the engineering capacity of the team. The talk will cover the factors that will help you determine when and how to utilize external development partnerships, the advantages to partnership over contracting, and will provide a list of common pitfalls to avoid when leveraging external programming. Additionally, the talk will take an in-depth look into case studies covering team organization, communication, definition and distribution of work, maintaining externally developed code, and planning for an achievable end game.”

Turn10 Studioが新しいコンソールの導入に向けたコンテントを開発するチャレンジに出会ったとき、以前のForza Motorsportシリーズの開発とは違う方法でゲームを作る必要があることを認識した。チームのエンジニアリングのキャパシティをあげるために外部開発パートナーがどのように使われたかを深く探ってみるセッション。いつ、どのような方法で外部開発パートナーの活用を決断するべきかの参考となるいくつかの要因、外部パートナーの活用により思いがけない落とし穴に陥ることがあることについても紹介する。さらに、チーム組織、コミュニケーション、仕事の定義と分担、外部に開発されたコードの維持、達成可能な目標設定などの実例についても掘り下げて紹介する。

講師プロフィール

  • Daniel Adent

    Daniel Adent

    Turn 10 Studio, Microsoft

    Director of Development

    Daniel Adent is the director of development at Turn 10 Studios, the maker of the award-winning Forza Motorsport and Forza Horizon franchises. Daniel has also been the lead programmer for Forza Motorsport 2 and Forza Motorsport 3. Prior to joining the Turn 10 team in 2005, Daniel worked as a title lead with the Aces Studio (makers of Flight Simulator) and also worked as a lead developer in the sports games studio at Microsoft. Daniel has been developing games for 13 years, contributing to 9 published titles.

    ダニエルは、Forza MotorsportとForza HorizonのフランチャイズのメーカーであるTurn 10 Studioのディレクター。Forza Motorsport 2とForza Mortorsport 3のリードプログラマー。2005年にTurn 10 Studioに入る前はAces Studio(フライト・シミュレーターのメーカー)でタイトルリード。また、マイクロソフトのゲーム・スタジオでは、スポーツゲームのリード・デベロッパー。ダニエルのゲーム開発歴は訳13年、9つのタイトルにかかわっている。