レギュラーセッション

Customer driven innovation in technology in AAA game engine and middleware development/AAAゲームエンジンとミドルウェア開発における技術の顧客主導による革新

対象プラットフォーム:コンシューマ/アーケード/PC/モバイル
講演形式
レギュラーセッション
講演時間
08月24日(火) 16:10 〜 17:10
講演ルーム
第8会場 , 英語放送
資料公開
予定あり
受講スキル

This session is for anyone who is interested in how AAA game engine and middleware businesses interact and collaborate with customers to drive the development roadmap of products and services.

このセッションは、AAAゲームエンジンおよびミドルウェアビジネスが顧客とどのように相互作用し、協力して製品およびサービスの開発のためのロードマップを推進してゆくかに関心のある人を対象としています。

得られる知見

The speaker will offer methodology based on his experience on how to involve the customer in new feature development in the context of AAA game engine and middleware, and share some ideas on how to collaborate in a diverse and inclusive environment to ensure that the customer is set up for success.

講演者は、AAAゲームエンジンとミドルウェアのコンテキストで新機能の開発に顧客を関与させる方法に関する、彼の経験に基づいた方法論を提供し、多様で包括的な環境でコラボレーションして成功するために、顧客の準備が整っていることを確認する方法について、いくつかのアイデアを共有します。

セッションの内容

Innovation in technology is at the core of what empowers AAA games studios to push the boundaries of content creation. As hardware becomes increasingly more powerful, so does the complexity of what is possible. This session will discuss some simple ideas and perspectives about how to directly involve the customer during new feature development to ensure success. The speaker will draw from some of his direct experience as a Developer Relations Engineer at Havok on how to provide customers with the technology they need to push the limits of next generation AAA games development. Additionally, we will explore how to effectively achieve this in a diverse and inclusive work group with people from all over the world, with a focus on how to successfully collaborate with Japanese game studios.

テクノロジーの革新が、AAAゲームスタジオがコンテンツ作成の限界を押し上げる力を与えるものの中心です。ハードウェアがますます強力になるにつれて、可能なことがより複雑なものになってゆきます。このセッションでは、成功を確実なものにするための、新機能の開発中に顧客を直接関与させる方法に関するいくつかの簡単なアイデアとその展望について説明します。講演者は、Havokでのデベロッパーリレーションズエンジニアとしてのその直接の経験の一部から、次世代のAAAゲーム開発の限界を押し上げるために必要なテクノロジーを顧客に提供する方法について説明します。さらに、日本のゲームスタジオとのコラボレーションを成功させる方法に焦点を当て、世界中の人々との多様で包括的なワークグループでこれを効果的に達成する方法を探ります。

ヤクスリー・アダム

Microsoft

Havok

Sr Developer Relations Engineer

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<講演者プロフィール>

Technology enthusiast and specialist in AAA games from England. Since moving to Japan in 2015, has been closely engaged with top games studios in Asia as part of the Havok team at Microsoft. Now he is bilingual in English and Japanese and enjoys the Japanese lifestyle as much as he can. As a kid, began making his own games at the age of 12. Since then has developed on handheld, consoles, mobile and pc platforms working with legendary brands to build the absolute cutting edge technology that shapes the games industry every day.

イギリスのAAAゲームの技術愛好家およびスペシャリスト。 2015年に日本に移住して以来、マイクロソフトのHavokチームの一員として、アジアのトップゲームスタジオと緊密に連携してきました。英語と日本語のバイリンガルであり、現在は何よりも、日本のライフスタイルを楽しんでいます。子供の頃、12歳で自分のゲームを作り始めました。それ以来、伝説的なブランドと協力して、ゲーム業界を日々形作る、極めて最先端な技術を構築するために、ハンドヘルド機器、コンソール、モバイル、およびPCといったプラットフォームで開発を行ってきました。
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