レギュラーセッション

How game industry is taking advantage of the machine learning revolution/ゲーム業界での機械学習による革命の活用方法

講演形式
レギュラーセッション
講演時間
08月25日(水) 13:30 〜 14:30
講演ルーム
第8会場 , 英語放送
資料公開
予定あり
受講スキル

Basic game logic knowledge

基本的なゲームのロジックの知識。

得られる知見

A better understanding of the current main machine learning technics and how it is revolutionizing deeply the game industry!

現在の主要な機械学習の技術と、それがゲーム業界にどのように深く革命をもたらしているかについての理解を深めます。

セッションの内容

This presentation’s goal is to highlight the current main machine learning technics, briefly describe their functioning, and introduce concretes examples of their usage in video games.

The speaker will conclude the presentation by giving his own views on the most promising ML methods and their potential strong impact to come for the gaming industry then giving a quick overview of his work at Bandai Namco Studio as ML leader.

The presentation will go over theses ML technics:

Neural network, Deep learning (Autoencoders, non-supervised learning), Reinforcements learning (Q learning), Deep reinforcements learning...

And their practical applications:

Fixed and evolutive NPC a.i., Game balancing, Procedural content generation, Natural language processing (NLP)

このプレゼンテーションの目標は、現在の主要な機械学習の技術を明確にして、それらの機能を簡単に説明し、ビデオゲームでの使用例を具体的に紹介することです。

講演者は、最も有望なML(機械学習)の手法と、それがゲーム業界にもたらす可能性のある強い影響についての独自の見解を示し、さらにMLリーダーとしてのバンダイナムコスタジオでの彼の仕事の概要を説明するプレゼンテーションを行います。

プレゼンテーションでは、以下のMLの技術について説明します。

ニューラルネットワーク、深層学習(オートエンコーダー、教師なし学習)、強化学習(Q学習)、深層強化学習等

そしてそれらの実用的なアプリケーションについて説明します。

Fixed and evolutive NPC a.i.、ゲームバランシング、プロシージャルコンテンツ生成、自然言語処理(NLP)

ボッサー・ジェローム

Bandai Namco Studio

Innotech

Head of Machine Learning Research

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<講演者プロフィール>

Programmer since my 10 year old, lifelong gamer and former successful proprietary trader in some well known banks. I am now using my a.i. knowledge as Machine Learning Lead at Bandai Namco Studio in the Innotech team.

Among other research project, I am currently working on some of the top Fighting game licences of Bandai Namco.

When I am not making them, I am playing games. Especially retro ones on real hardware. Favorite licences; Megaman X, Soulcalibur, Sonic, Chrono trigger…

10歳の頃からのプログラマーであり、生涯にわたるゲーマーであり、以前はいくつかの有名な銀行で自己勘定取引に従事して成功しました。現在、バンダイナムコスタジオのInnotechチームで、機械学習のリーダーとして私自身のAIに関する知識を使っています。

他の研究プロジェクトもあるのですが、私は現在、バンダイナムコでトップクラスの格闘ゲームライセンスのいくつかに取り組んでいます。

これらに従事していないときは、ゲームをしています。特に実際のハードウェアでのレトロなものをです。好きなライセンスは、Megaman X、Soulcalibur、Sonic、Chrono trigger等です。

<受講者へのメッセージ>

Dear readers,
Thanks for your interest in this talk!
I hope you will be able to get an overview of the different machine learning methods currently used in video game and their practical applications.
I usually introduce concepts simply; in most cases no particular knowledge is required to understand. So even if you are unfamiliar with machine learning you are welcome !

皆様へ、
この講演にご関心をお寄せいただき、ありがとうございます。
ビデオゲームで現在使用されているさまざまな機械学習の方法と、その実際のアプリケーションの概要をご理解いただければと思います。
私は通常、コンセプトを単純化して紹介します。 ほとんどの場合、理解するために特別な知識は必要ありません。ですから機械学習についてあまりご存じなくても、どうぞいらしてください。
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