よくあるご質問
ご登録について
-
受講パスはどこで買えますか?
6月2日(月)13時頃より、CEDEC公式WEBサイトの受講登録ページからご購入いただけます。
-
受講パスは当日購入できますか?
受講パスの種別により、購入期日が異なります。
詳細は【受講パス購入ガイド】をご確認ください。 -
早期割引で購入したいのですが、6/30迄に購入手続きをすれば適用となりますか? それとも6/30迄に支払いも完了する必要がありますか?
6/30までに購入手続きを行っていただければ早期割引が適用されます。
※変更となる可能性がございます。
お支払は6/30以降でも問題ございませんが、銀行振込の場合、最終支払期日は7/14までとさせていただきます。 -
いつまでに会員になれば会員価格が適用されますか?
会員料金の適用は、4月末までの入会申込を対象とさせていただきます。
-
グループ会社がCESA会員ですが、会員価格は適用されますか?
CESA会員は法人単位でご入会いただいているため、会員価格の適用も法人単位に限定されます。グループ会社が会員でも、自社が非会員の場合、会員価格は適用されません。
-
過去に登録した組織アカウントをCEDEC2025に引き継ぐことは可能でしょうか。
過去のアカウントを引継ぎすることはできません。今年も新たにアカウントを作成してください。
-
サインアップしましたが、仮登録メールが届きません。
仮登録メールが届かない場合、以下の点をご確認ください。
1.ご入力いただいたメールアドレスに誤りがないか
2.迷惑メールフォルダに振り分けられていないか
3.ドメイン「@cedec.jp 」からのメールが受信できる設定になっているか
上記をご確認いただいても解決しない場合は、恐れ入りますが、【お問い合わせフォーム】よりご連絡ください。 -
購入したパスの種別変更はできますか?
差額分をお支払いただくことにより、レギュラーパスへの種別変更は可能です。
レギュラーパス以外への種別変更、且つ減額が生じる変更は出来かねますので、ご了承ください。 -
組織アカウントではなく、個人購入した4人で団体割引を受けたい
同一法人から4名以上の参加者がいる場合に限られるため、出来かねます。
-
領収書発行期間を過ぎてしまいました
領収書発行は2025年12月22日(月)16:00までです。
以降は領収書発行の個別対応は出来かねますので、ご了承ください。 -
組織アカウントはいつから登録可能ですか。
6/2(月)よりご登録が可能です。
-
組織アカウントに登録した組織内ユーザーの変更をしたい(組織内ユーザーを削除したい)
組織アカウントの管理画面にログインし、組織内ユーザー一覧から、各種登録内容や、パスの付与変更が可能です。
組織アカウントの管理画面からは削除はできないため、ご希望の場合はCEDEC登録受付センター(info@cedec.jp)までお問い合わせください。 -
スマートフォンから、組織アカウントで組織内ユーザーを登録したい
スマートフォンからでも、組織アカウントの管理画面にログインし、組織内ユーザーを登録することが可能です。
登録用CSVフォーマットは、6月2日時点ではsafariに対応していないため、他のブラウザ(Google Chrome)をご利用ください。 -
組織アカウントで組織内ユーザーへのパス付与はいつまでできますか
7月14日(月)までにご対応ください。
セッション情報について
セッション情報はいつ公開されますか?
2025年6月2日より公開いたします。
未公開セッションは、順次公開いたします。
会期当日について
開場は何時からですか?
8:30より受講者受付を開始いたします。
Developers' Nightについて
Developers' Nightへの参加資格を教えてください
当日現地に来場可能なパス(レギュラーパス、デイリーパス(7/23のみ)、エキスポパス、エキスポ&スポンサーパス)をお持ちの方は参加可能です。
会期中、現地で販売いたします。現金支払いのみとなることご了承ください。
Developers' Nightは現地購入できますか?
現地購入可能です。現金支払いのみとなることご了承ください。
バリアフリー対応について
車椅子で入場できますか?
お問い合わせフォームより「一般の方向け (CEDEC運営事務局)」へ個別にご相談ください。
お問い合わせフォーム補助犬と入場できますか?
お問い合わせフォームより「一般の方向け (CEDEC運営事務局)」へ個別にご相談ください。
お問い合わせフォームその他
落とし物をした場合、どこに問合せればいいですか?
パシフィコ横浜ノース 中央防災センター(警備室)まで、ご連絡ください。
展示ホールB1F 24時間受付TEL 045-221-2127
ケガをした場合どうすればいいですか?
救急車要請が必要な緊急場合、直接119番通報をしてください。
119番通報後、中央防災センターまでご連絡ください。
パシフィコ横浜ノース 中央防災センター TEL 045-221-2127 (又は内線9119) 24時間
※パシフィコノース1Fに体調がすぐれない方の一時的な休憩スペースとしてご利用いただけます。
※医師や看護師は常駐しておりません。医薬品はご用意しておりません。
FAQ(English)
-
Where can I purchase a Conference Pass?
Conference Passes can be purchased from the sign-up page on the official CEDEC website starting Monday, June 2, 2025, 13:00 (JST)
Can I purchase a Conference Pass during the event?
The dates Conference Passes are available for purchase vary by type.
Please see our Conference Pass Purchasing Guide for details.-
I want to purchase a Conference Pass at the early bird discount price. Will this discount be applied if I complete the purchase process by June 30? Do I also need to pay for the pass by June 30?
The early bird discount will be applied as long as you complete the purchase process by June 30.
Payment can be made on or after June 30. Please note, however, that the deadline for paying by bank transfer is July 14 (JST).
*The above is subject to change.
-
What is the deadline for becoming a CESA member to be eligible for member prices?
You must apply for CESA membership by April 30 to be eligible for member prices.
-
Do member prices apply if a group company is a CESA member?
As companies apply for CESA membership on an individual corporate basis, member prices also apply on an individual corporate basis. As such, if your company is not a CESA member, member prices will not apply even if a group company is a CESA member.
-
Can I use a past organizational account for CEDEC 2025?
Past organizational accounts cannot be used for CEDEC 2025. Please create a new organizational account for this year’s event.
I signed up to register, but the temporary registration email has not arrived.
If the temporary registration email has not arrived, please review the following:
1. Was the email address entered correctly?
2. Was the temporary registration email delivered to your spam or junk folder?
3. Have you allowed email messages to be received from the “@cedec.jp” domain?
-
Can I change the type of Conference Pass I purchased?
You can change to a Regular Pass type by paying the difference in price. Please note that changes between passes resulting in changing to a pass type other than a Regular Pass and resulting in a refund are not possible.
-
I would like to receive the group discount for passes I purchased as an individual for a group of four, but I do not have an organizational account.
The group discount can only be applied when four or more participants from the same corporation will attend.
-
I forgot to request an invoice during the period you issued them.
We can issue invoices up to Monday, December 22, 16:00 (JST). Please note that we are not able to individually issue invoices after this time.
-
When can I sign up for an organizational account?
Sign-up begins on Monday, June 2 (JST).
I want to change (or delete) an organizational user registered under an organizational account.
Please log in to your organizational account dashboard and change registration details and pass allocation for registered organizational users from the Organizational User page.
Registered organizational users cannot be deleted from the organizational account dashboard. Please contact the CEDEC Registration Center (info@cedec.jp) for assistance.I want to register an organizational user under an organizational account from a smartphone.
A smartphone can also be used to register organizational users by logging in to the organizational account dashboard from the device.
As of June 2 (JST), the Safari web browser does not support the CSV registration template. Please use Google Chrome or another web browser.-
When will you make session information public?
We will make information public about sessions on a rolling basis starting June 2, 2025 (JST).
-
What time do the doors open?
Doors open at 8:30 (JST).
How can I be eligible to participate in Developer’s Night?
Developer’s Night tickets can be purchased during CEDEC 2025 on-site with cash only.
*Only 500 tickets will be available on a first-come first-served basis. If the capacity is reached, no tickets will be available for purchase.
-
Can I purchase Developer’s Night tickets on-site?
Developer’s Night tickets can be purchased on-site with cash only.
Can I use a wheelchair at the event?
Please use the General Public Contact Form to discuss your individual needs with the CEDEC Secretariat.
Contact FormCan I enter the venue with a service dog?
Please use the General Public Contact Form to discuss your individual needs with the CEDEC Secretariat.
Contact FormWho do I contact if I lost something at the event?
Please contact the Central Disaster Management Center (Security Office) at PACIFICO Yokohama North, Exhibition Hall B1F.
Dial 045-221-2127 (24 hours)What should I do if I am injured during the event?
For emergencies requiring an ambulance, please dial 119, then contact the Central Disaster Management Center.
Ambulance service: Dial 119
Central Disaster Management Center, PACIFICO Yokohama North
Dial 045-221-2127 (or Ext. 9119) (24 hours)
*A rest space is available on PACIFICO Yokohama North 1F for temporary use by participants who do not feel well.
*No doctor or nurse on site. No medicine available on site.