7/23 第10会場 公募 16:20-17:20 60 パネルディスカッション

Community Building and Social Connection for Game Developers: Reaching Global Audiences on Discord/ゲーム開発者のためのコミュニティ構築とソーシャルコネクションについて:Discordを活用してグローバルなユーザー層に広く宣伝する方法

ロス・ラジュネス

武内 一矢

セッション分野
BP(ビジネス&プロデュース)
キーワード
GaaS
対象プラットフォーム
コンシューマ
セッション難易度
求められるスキル
It may be of interest to the following.

Those involved in marketing and publicity at game developers/publishers.
Those who are interested in community building to enhance the game’s potential.
Developers who want to utilize community feedback for game improvement.
Students who are interested in working in the games industry, or developers who are struggling to get close to their fans.


本セッションは以下のような方々を対象としています。

ゲーム開発会社やパブリッシャーでマーケティングや宣伝に携わっている方
ゲームのポテンシャルを高めるためのコミュニティ作りに興味のある方
コミュニティからのフィードバックをゲーム改善に活かしたい開発者
ゲーム業界への就職を希望している学生や、ファンとの距離を縮めたいと悩んでいる開発者
得られる知見
- Managing cross-cultural community engagement and setting up effective servers
- Utilizing Discord's developer tools for game distribution and integration
- Creating effective promotional strategies using Discord's tools and features
- Successful Discord marketing strategies from Japanese games


- 異文化コミュニティのエンゲージメントの管理と効果的なサーバーの設定方法
- ゲーム配信と統合のためのDiscordの開発者ツールの活用方法
- Discordの機能を利用した効果的なプロモーション戦略の策定方法
- 日本のゲームにおいて成功したDiscordのマーケティング戦略
写真撮影 / SNS投稿
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セッション内容

In today's competitive gaming landscape, building and nurturing a strong community around your game can be the key to success. This session will delve into some strategies and best practices for community building, community management and creating effective promotional strategies using Discord's various tools and features, that can help Japanese game developers expand their reach and attract a larger global player base.

We will discuss:
- Fostering a sense of community and belonging among players
- Utilizing online platforms for community engagement

- Implementing effective communication and moderation strategies
- Leveraging community feedback to improve the game and player experience
- Utilizing new developer tools to help publishers use Discord to distribute gaming experiences to new users
- Utilizing new marketing tools to help gamers discover games and earn rewards for playing

This session is designed for game developers, community managers, business leaders, and anyone interested in harnessing the power of community to drive game growth from the perspective of the world’s largest global game community platform.


競争の激しい昨今のゲーム業界において、製品を中心とした強力なコミュニティを構築し、育成することが成功への鍵となります。本セッションでは、Discordの様々な機能を活用したコミュニティ構築、コミュニティ管理、効果的なプロモーション戦略の策定やベストプラクティスを深く探求し、日本のゲーム開発者がユーザー層を拡大し、より多くの世界中のプレイヤーへ訴求する方法を紹介します。

セッション内容:
- プレイヤー間のコミュニティ意識と帰属意識の育成
- オンラインプラットフォームを活用したコミュニティエンゲージメント
- 効果的なコミュニケーションとモデレーション戦略の実現
- コミュニティからのフィードバックを活用したゲームおよびプレイヤー体験の改善
- 新しいデベロッパー・ツールを活用した新規ユーザーに対するゲーム体験の配信
- 新しいマーケティング・ツールを活用したゲーマーの製品購入の促進と利益の向上

本セッションは、ゲーム開発者、コミュニティ・マネージャー、ビジネス・リーダーを対象としています。また、世界最大のグローバル・ゲームコミュニティ・プラットフォームの視点から、コミュニティの力を活用したゲームの成長促進に関心のある方にも向いています。

講演者

  • ロス・ラジュネス

    ロス・ラジュネス

    Discord Inc.

  • 武内 一矢

    武内 一矢

    株式会社NAVICUS