7/23 第6会場 公募 13:20-14:20 60 レギュラーセッション Ask the speaker

Adaptive Music in Star Wars: Outlaws/スター・ウォーズ アウトローズにおけるアダプティブミュージック

ウィルバート・ロジェ II

セッション分野
SND(サウンド)
対象プラットフォーム
コンシューマ
PC
セッション難易度
求められるスキル
Audience members should have a basic understanding of game design. General knowledge of
music implementation (eg. Wwise) and music theory is helpful, but not required.


ゲームデザインの基礎知識を有している方。
必須ではありませんが、Wwise等を活用した音楽実装や音楽理論の知識を有している方。
得られる知見
This presentation demonstrates a robust open-world music system, and explains the specific
compositional restrictions and recording practices we used to fit our orchestral score into it.

このプレゼンテーションでは、安定性の高い「オープンワールドミュージックシステム」を実演し、オーケストラ演奏のスコアに組み込むための具体的な構成上の制約とレコーディング手法について解説します。
写真撮影 / SNS投稿
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セッション内容

The Star Wars franchise is well-known for its scores featuring traditional full orchestras. In previous games, we've used scripted music changes and horizontal transitions to add interactivity to the music, but due to the orchestral nature of the franchise, a fully dynamic system was generally infeasible.
This talk discusses the creative and technical solutions we developed for Star Wars: Outlaws, an open world action-adventure title featuring dynamic music and modern production elements, but still carrying the orchestral signature of the franchise.

『スター・ウォーズ』シリーズの楽曲は、トラディショナルなフルオーケストラ演奏を中心としたスコアで知られています。これまでのゲーム作品では、音楽のインタラクティブ性を高めるために、スクリプト(設計)による音楽の変化や、ホリゾンタル(水平方向の)オーディオトランジションを採用してきました。
しかし『スター・ウォーズ』シリーズのオーケストラ演奏の性質上、フルダイナミックな音楽システムの実現は一般的には実現が困難とされていました。
こちらのプレゼンテーションでは、ダイナミックな音楽と現代的な制作要素を持ちつつ、シリーズのオーケストラ演奏の特性を残したオープンワールド・アクション アドベンチャーゲーム『スター・ウォーズ 無法者たち』のゲームサウンド開発にあたっての創造的、かつ技術的な解決策について解説します。

講演者

  • ウィルバート・ロジェ II

    ウィルバート・ロジェ II

    株式会社WHISTLER

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