クレール・オブスキュール:エクスペディション33 ― 4人からなる少人数精鋭のプログラマチームとUE5による幅広い制作を支える技術的選択と課題 ―
Axel Riffard
Guillaume Broche
Tom Guillermin
- セッション分野
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ENG(エンジニアリング)
- セッション関連分野
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PRD
- 対象プラットフォーム
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コンシューマPC
- セッション難易度
- 写真撮影 / SNS投稿
セッション内容
本講演では、『クレール・オブスキュール:エクスペディション33』の制作において、Sandfallのプログラミングチームが拡大し続けるコンテンツスコープを支えるために採用した技術的アプローチとその選択について紹介します。
特に、プログラマーと他セクション、特にテクニカルデザイナーとの連携体制やコラボレーションの実際について深掘りしていきます。
Clair Obscur: Expedition 33 - Technical choices and challenges to support a wide scope with a programming team of 4 and Unreal Engine.
This talk describes the technical approach and choices the programming team at Sandfall made to support an increasing content scope during production of Clair Obscur: Expedition 33. We will dive into the collaboration dynamics between the programmers and the rest of the team, in particular the technical designers.
講演者
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Axel Riffard
Epic Games Japan
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Guillaume Broche
Sandfall Interactive
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Tom Guillermin
Sandfall Interactive