7/22 Epic部屋 SPONSORED 18:00-19:00 60 レギュラーセッション

クレール・オブスキュール:エクスペディション33 ― 4人からなる少人数精鋭のプログラマチームとUE5による幅広い制作を支える技術的選択と課題 ―

Axel Riffard

Guillaume Broche

Tom Guillermin

セッション分野
ENG(エンジニアリング)
セッション関連分野
PRD
対象プラットフォーム
コンシューマ
PC
セッション難易度
写真撮影 / SNS投稿
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セッション内容

本講演では、『クレール・オブスキュール:エクスペディション33』の制作において、Sandfallのプログラミングチームが拡大し続けるコンテンツスコープを支えるために採用した技術的アプローチとその選択について紹介します。
特に、プログラマーと他セクション、特にテクニカルデザイナーとの連携体制やコラボレーションの実際について深掘りしていきます。

Clair Obscur: Expedition 33 - Technical choices and challenges to support a wide scope with a programming team of 4 and Unreal Engine.

This talk describes the technical approach and choices the programming team at Sandfall made to support an increasing content scope during production of Clair Obscur: Expedition 33. We will dive into the collaboration dynamics between the programmers and the rest of the team, in particular the technical designers.

講演者

  • Axel Riffard

    Axel Riffard

    Epic Games Japan

  • Guillaume Broche

    Guillaume Broche

    Sandfall Interactive

  • Tom Guillermin

    Tom Guillermin

    Sandfall Interactive