第7会場
8月22日(木)
10:50 〜 11:50
レギュラーセッション(60分)
『Sky 星を紡ぐ子どもたち』から学ぶ、多種多様なインタラクティブミュージックの活かし方 / Learn about the various interactive music of "Sky: Children of the Light"
- セッション分野
- SND (サウンド)
- セッション関連分野
-
GD
- キーワード
- ストーリーテリング
- セッション難易度
- 対象プラットフォーム
- コンシューマ、 PC、 モバイル
- 受講スキル
- インタラクティブミュージックの作曲や編集、実装などの経験がある方向けのセッションです。プログラミング(C++)とミドルウェア・ツール(Fmod)の知識があるとより理解が深まりますが、必須ではありません。
Attendees should ideally have some prior experience working in music composition, editing, and implementation for interactive scores. Knowledge of programming (C++) and middleware tools (Fmod) is helpful but not required. - 得られる知見
- Sky で実際に使用している楽曲を元に、作曲構造とインタラクティブ構造の組み合わせについての知識が得られます。作曲家やサウンドエディター、実装担当の方が実務で活かせる内容になっております。
Attendees will learn about specific and distinct pairs of musical composition structure and interactive structures as used in various cues from Sky and be able to consider them in their own work as composers, editors, or technical implementers. - 写真撮影 / SNS投稿
- 通訳の種類
- なし
セッション内容
『Sky 星を紡ぐ子どもたち』は、2019年のリリースから長年運営されているモバイル向けのオンラインアドベンチャーゲームです。エリアによってサウンドトラックのインタラクティブな構成や演出に大きな変化があり、今回のセッションでは、音楽スコアを元に構造の多様性について掘り下げるとともに具体例を挙げ、それぞれの技術面と作曲面の考察を行います。
Sky: Children of the Light is a long-running social and mobile game with a large soundtrack that varies significantly in interactive structure and execution from area to area. This session will dive into the score to show the diversity of interactive structures and explore a few of these cues closely to show technical and compositional considerations of each.