第7会場

8月23日(金)

11:40 〜 12:05

ショートセッション(25分)

公募

微分可能レンダリングを使用したレンダリングパフォーマンスの向上 / Boosting Rendering Performance Using Differentiable Rendering

喬晨
セッション分野
ENG (エンジニアリング)
セッション関連分野
AC
キーワード
レンダリング
セッション難易度
対象プラットフォーム
コンシューマ、 PC、 モバイル
受講スキル
これは、レンダリングパフォーマンスの最適化に興味がある方、または微分レンダリング技術に興味がある開発者の方々に向けたものです。グラフィックスや機械学習の基本的な知識は必須ではありませんが、あると役立ちます。

This is for anyone interested in optimizing rendering performance, as well as developers who are interested in differentiable rendering technology. Basic graphics and/or machine learning knowledge is optional but would be helpful.
得られる知見
参加者は、微分レンダリングがレンダリングパフォーマンスを最適化する方法を学びます。また、ハイブリッド微分レンダラーの実装方法と、それを自身のプロジェクトに適応させる方法も学びます。

Attendees will learn how differentiable rendering can optimize rendering performance and discover ways to implement a hybrid differentiable renderer and adapt it to their projects.
写真撮影 / SNS投稿
通訳の種類
なし
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セッション内容

このセッションでは、TencentのNExT StudiosとMoreFun Studiosが使用している微分可能なレンダリング最適化ソリューションを紹介します。これは、消費量を減らしながらほぼ同一のレンダリング効果を最適化し、マルチメッシュのゲームリソースを処理し、ハイブリッドレンダリングをサポートし、ゲームプレイに適応した視点を生成し、ゲームプレイの素材を処理します。キャラクターエフェクトのレイヤーフィッティング、LODリソースの生成、大気散乱などをカバーします。カスタム素材の自動生成を可能にし、変換プロセスを合理化し、他のプロジェクトへの応用のガイドラインを提供します。

In this session, we will introduce a differentiable rendering optimization solution used by NExT Studios and MoreFun Studios in Tencent. It optimizes resources for near-identical rendering effects with less consumption, processes multi-mesh game resources, supports hybrid rendering, generates adaptive viewpoints for gameplay, and processes gameplay materials. It covers layer fitting of character effects, LOD resource generation, and atmospheric scattering. It enables the automatic generation of custom materials, streamlines conversion processes, and provides guidelines for application to other projects.

講演者

共同研究者・開発者

蘭翔 Xiang Lan(Tencent, IEG, MoreFun Studios)
王学强 Xueqiang Wang(Tencent, IEG, NExT Studios)