第9会場
8月21日(水)
15:00 〜 16:00
レギュラーセッション(60分)
Too many games. Now, what?/飽和状態のゲーム業界において、これから何をすべきか
- セッション分野
- BP(ビジネス&プロデュース)
- セッション関連分野
- セッション難易度
- 対象プラットフォーム
- アーケード、 PC、 モバイル
- 受講スキル
- No skills required
- 得られる知見
- Recent history of gaming.
The gaming ecosystem.
Careers in gaming.
ゲーム業界の最近の歴史。
ゲーム業界のエコシステム。
ゲーム業界でのキャリア。 - 写真撮影 / SNS投稿
- 通訳の種類
セッション内容
Gaming is a long succession of bubbles and bursts. As we navigate the aftermath of a burst, what does it mean for our industry, and what is the path forward?
In this session, we will briefly assess the current state of the gaming industry globally and in Japan, and contemplate the following questions:
- The West is going through a serious slowdown. Is Japan next?
- What does a healthy gaming industry look like?
- What is the role of publishers, developers, distributors, technology providers, and service providers?
- What does it mean to make a career in gaming today?
ゲーム業界では、バブルと崩壊が長い間繰り返されてきました。崩壊の余波を乗り越えていくにあたり、そのような歴史はこの業界にとって何を意味するのでしょうか?そして今後の道筋はどのようなものでしょうか?
このセッションでは、世界と日本のゲーム業界の現状を簡単に評価し、次のような質問について考察します。
- 欧米の業界の低迷は深刻です。日本もそうなりますか?
- 健全なゲーム業界とはどのようなものでしょうか?
- パブリッシャー、デベロッパー、ディストリビューター、テクノロジープロバイダー、サービスプロバイダーにはどのような役割がありますか?
- 現在のゲーム業界において、キャリアを築くとはどういうことですか?