第9会場
8月22日(木)
10:50 〜 11:50
レギュラーセッション(60分)
Effective Engine Design/効果的なエンジン設計
- セッション分野
- ENG (エンジニアリング)
- セッション関連分野
- セッション難易度
- 対象プラットフォーム
- コンシューマ、 アーケード、 PC、 モバイル
- 受講スキル
- Familiarity with modern game/engine designs. Experience with programming languages. /最新のゲーム/エンジン設計に関する知識と、プログラミング言語の経験が必要です。
- 得られる知見
- A good set of recommendations on setting up a solid technology platform to power a game, demo, or tool framework.
ゲーム、デモ、ツールフレームワークを動かすための強固なテクノロジープラットフォームの構築に役立つ推奨事項を聞くことができます。 - 写真撮影 / SNS投稿
- 通訳の種類
セッション内容
Whether you are creating a game, a limited graphics demo, or a visual tool framework, it’s important to make sure you built the right tool for the job.
Building on 25+ years of industry experience, this talk aims to walk the attendee through the architectural and design choices available when creating a new engine framework. Considerations will be given to a wide variety of topics including; performance, user experience, data composition, and input handling among others.
ゲーム、限定的なグラフィックスデモ、ビジュアルツールフレームワークのいずれを作成するにしても、その仕事に適したツールを構築することが重要です。
この講演は、業界での25年以上にわたる経験に基づいて、新しいエンジンフレームワークを作成する際に利用可能なアーキテクチャと設計の選択肢を受講者に詳しく説明することを目的としています。パフォーマンス、ユーザーエクスペリエンス、データ構成、入力処理など、さまざまなトピックについて検討します。