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Unreal Engine 3による分散型グローバル・イルミネーションの実装
Implementing Distributed Global Illumination in Unreal Engine 3

9月1日(火)16:30〜17:30

セッション概要

受講レベル上級
受講スキル グローバル・イルミネーション理論および実装に興味のあるプログラ マーおよびテクニカルアーティストを対象にしています。
直接および 間接照明技術に関する知識およびビデオゲーム製作ワークフローにおけ る一般的な照明パイプラインに関する知識があると役立ちます。

This lecture is intended for programmers and technical artists interested in global illumination theory and Implementation. An understanding of direct and Indirect lighting techniques, as well as general lighting pipelines in video game production workflows, would be helpful.
受講者が得られるであろう知見 参加者はUnreal Engine 3での分散型グローバル・イルミネーション・ソルバーのデザイン、実装、エンジンの統合について、およびその活 用を促進させるための汎用タスク分散システムについて詳しい技術知識が得られます。

Attendees will gain deep technical insight into the design, implementation, and engine integration of the global illumination solver in Unreal Engine 3, as well as the general task distribution system used to accelerate it.
セッション内容Unreal Engine 3 での分散型グローバル・イルミネーション・ソルバーであるUnreal Lightmass の設計、実装、エンジンとの統合 に関する詳細な分析についてお話しします。
重みつけサンプリングを用いた ファイナルギャザリングによるフォトンマッピングにより、 高品質な静的照明を生成します。
他の技術との比較、成功事例、課題、短所などの分析など、実装について詳細に説明します。 Lightmass が分散型コンピュータ・リソースを活用できるようにするための汎用タスク分散システムであるUnreal Swarm についても説明します。

Thie lecture presents a detailed analysis of the design, implementation, and engine integration of Unreal Lightmass, the distributed global illumination solver for Unreal Engine 3. Lightmass employs photon mapping with importance-sampled final gathering for generation of high-quality static lighting. The Implementation is discussed in detail, Including comparisons to other techniques and an analysis of successes, challenges, and tradeoffs with this approach. This lecture also describes a general task distriburion system, Unreal Swarm, wich Lightmass uses to take advantage of distributed computational resources.

講師プロフィール

Derek Cornish Epic Games, Inc.
Senior Engine Programmer


Epic Gamesのシニアエンジンプログラマーであるデレックは、受賞実績を持ち業界をリードするUnreal Engine 3 および 人気作 品"Gears of War" シリーズの開発に携わってきました。
最近では、 高品質なグローバル・イルミネーション・ソルバーおよびその利用を サポートするネットワーク分散システムであるUnreal Lightmass お よびSwarm の開発に取り組みました。
2008年にEpic Games に入社する前は、NVIDIA でOpenGLドライバおよびDirect3D の パフォーマンス分析ツールを開発していました。

As Senior Engine Programmer for Epic Games, Derek has worked on the award-wining and Industry-leading Unreal Engine 3, as well as the bestselling "Gears of War"franchise. Most recently, he has worked on Unreal Lightmass and Swarm, a high-quality global illumination salver and the networked distribution system used to accelerate it. Prior to joining Epic Games in 2008, Derek was at NVIDIA where he worked on OoenGL drivers and Direct3D performance analysis tools.

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