プログラム

公募 ENG  

Real-time Hair Simulation and Rendering for Games(ゲームのためのリアルタイムヘアーシミュレーションとレンダリング)

日時 
8月21日(水) 14:50~15:50
形式 
レギュラーセッション
受講スキル

Programming experience would be helpful, but not necessary. Some of this talk will be geared toward a general audience.
(プログラミングの経験は助けになりますが、必要ではありません)

受講者が得られる
であろう知見

Real-time hair simulation and rendering techniques used in TressFX.
(TressFXに用いられたリアルタイムヘアーシミュレーションとレンダリング技術)

セッションの内容

This talk will present the detail of real-time hair technology “TressFX” that has used in a game. At the first half of the session, we talk about the detail of the hair simulation technique which preserves hair style of a character by using global and local shape constraints. The other half of the session focuses the hair rendering technique which render thin hair with a custom antialiasing technique and accurate blending of transparent fragments.

このトークではゲームに用いられた"TressFX"というリアルタイムヘアーテクノロジーの詳細を説明します。セッションの前半では、グローバル、ローカルシェイプコンストレイントを用いてキャラクターのヘアースタイルを保つヘアーシミュレーション技術の詳細について話します。セッションの後半では細いヘアーをアンチエイリアシングと正確な色のブレンディングを用いてレンダリングする技術について話します。

  • 原田隆宏

    原田隆宏

    Advanced Micro Devices, Inc.

    Takahiro Harada is a researcher in AMD's office of the CTO where he is exploring the possibility of GPU computing, mainly focusing on application to physics simulation. Before joining AMD he engaged in research and development on real-time physics simulation on not only PC but also game consoles at Havok. Before coming to industry, he was in academics as an assistant professor at the university of Tokyo where he also earned his Ph.D. in engineering.

    原田隆宏は、AMDのCTO総長室のリサーチャーであり、GPUコンピューティングの実現性においてその可能性の追求に勤しんでいます。主には、フィジックスシミュレーションに対するアプリケーションにその焦点を当てています。以前は、Havokにて、PC上だけではなく、ゲームコンソール上でのリアルタイムフィジックスシミュレーションの研究、開発に携わっていました。現在の開発分野に携わる前は、東京大学にて助教授を努めていました。同校にては、エンジニアリング分野で博士号を取得しています。

  • Dongsoo Han

    Dongsoo Han

    Advanced Micro Devices, Inc.

    Dongsoo Han works as a software engineer and researcher in AMD’s GPU Tech Initiatives Group. At AMD, he focuses on developing physics simulations such as rigid body, cloth, hair, grass and etc. using GPU acceleration for real-time applications. His hair simulation technique is a part of TressFX and has been used for recent Tomb Raider and Ruby demo. It became the first playable hair simulation in video game. Recently he is working on developing OpenCL accelerated softbody simulation for Bullet physics library. His research focuses on parallelizing physics simulation algorithms in GPGPU such as a global constraint solver and collision response. He earned his master’s degree in computer science at University of Pennsylvania where he focused on various fluid simulation methods.

    Dongsoo HanはAMDのGPU Tech Initiativesグループでソフトウェアエンジニアとリサーチャーとして働いています。AMDで彼は剛体、布、髪、草などの物理シミュレーションをリアルタイムアプリケーションに向けてGPUを使って高速化することにフォーカスしています。彼の髪のシミュレーションテクニックはTressFXとして最近のトゥームレーダーとルビーでもに使われています。そのテクニックがビデオゲームにおいて初めてのプレイ可能なヘアシミュレーションになりました。最近は、彼はBullet物理エンジンのためのOpenCLを用いて高速化したソフトボディシミュレーションに取り組んでいます。彼の研究はグローバルコンストレイントソルバーや衝突応答などの物理シミュレーションアルゴリズムをGPGPUに向けて並列化することにフォーカスしています。彼はペンシルバニア大学で様々な流体シミュレーションの手法を研究し、コンピュータサイエンスの修士号をとりました。

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