Game Streaming & Anti-Cheat: Protecting your streaming game/ゲームストリーミングとチート対策:ストリーミングゲームを保護する
公募
ENG
サーバー
対象プラットフォーム:PC, モバイル
Attendees with intermediate game engine and networking experience; basic cloud streaming knowledge
ゲームエンジンとネットワークに関する中程度の知識、クラウドストリーミングの基礎知識をお持ちの方
How to detect and prevent cheating in cloud streamed games; best practices for using adaptive protections using data analysis and cheat-resistant game design
クラウドストリーミングゲームにおけるチート行為の検出と防止方法、データ分析とチートに強いゲームデザインを用いた適応型保護を適用するためのベストプラクティス
セッションの内容
It is easy to assume that game streaming is a quick way to eliminate client-side attacks and reduce the effort required for cheat protection. While its design offers some inherent protection, game streaming also enables new
client and network attacks. This talk will show which new attacks to expect, how to detect these new attacks and protect against them, independent of underlying game streaming technologies. The presented methods will also show
how to effectively use data to create accurate detections and use cheat-resistant design principles.
ゲームストリーミングは、クライアント側の攻撃を排除し、チート対策の労力を軽減するための手軽な方法といえます。その設計上、ある程度本質的な保護を提供しますが、ゲームストリーミングにも、クライアントやネットワークに対する新たな脅威は存在します。本講演では、ゲームストリーミングの基礎技術によらず、新たにどういった脅威が予想されるか、それらをどのように検出し、ゲームシステムを保護するかを紹介します。また、データを効果的に利用し脅威を正確に検出する方法や、チートに強い設計の原則を適用する方法についても紹介します。
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<講演者プロフィール>
Ferdinand Schober is a principal software engineer in Microsoft's Xbox Advanced Technology Group. He has been in the game industry for over 15 years, focusing on security, services, and networking across
different platforms. Ferdinand worked on a variety of projects ranging from Xbox One and Series console launches, Windows multiplayer services, to security on the Gears of War and Halo franchises. He also
spent time on academic research in cloud-based cellular malware detection and research in entertainment security analysis. Currently Ferdinand is focusing on cross-platform cloud services, networking, and
security.
マイクロソフトのXbox Advanced Technology Groupのプリンシパルソフトウェアエンジニア。15年以上ゲーム業界に身を置き、さまざまなプラットフォームにおけるセキュリティ、サービス、ネットワークに注力。Xbox OneやXbox
Seriesの発売、Windowsにおけるマルチプレイヤーサービス、Gears of
WarやHaloのフランチャイズのセキュリティに至るまで、さまざまなプロジェクトに携わる。また、クラウドベースのセルラー型マルウェア検出の学術研究や、エンターテインメントのセキュリティ解析の研究にも尽力。現在はクロスプラットフォームのクラウドサービス、ネットワーキング、セキュリティに注力している。
<受講者へのメッセージ>
With increasing use of cloud services and streaming, gaming is moving to new devices and players. This brings new opportunities for connected gameplay, but also new security and privacy considerations.
Please always consider security early in your design and not as an after-thought to avoid risk and reduce cost.
クラウドサービスやストリーミングの利用が進む中、ゲームは新たなデバイスに移行し新しいプレイヤーが参加しています。これは、コネクテッドゲームプレイの新たな可能性を生み出すと同時に、セキュリティやプライバシーに関する新たな懸念ももたらします。設計の初期段階で常にセキュリティを考慮し、リスク回避やコスト削減において後手に回ることのないようにしましょう。
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