Inventing “Open World Movies” and the Creation of IMMORTALITY/「オープンワールド映画」の発明と『イモータリティ』の創作
New approaches to storytelling in digital media and games. How to write and structure stories for a non linear experience. How to ideate rich ideas and narratives to blow audiences’ minds. User of
randomness and algorithms in story structure.
デジタルメディアとゲームにおけるストーリーテリングの新しいアプローチ。非直線的な体験のためのストーリーの書き方、構成の方法。オーディエンスの心を揺さぶる豊かなアイデアとストーリーの発想法。ストーリー構成におけるランダム性とアルゴリズムの利用。
セッションの内容
Sam Barlow talks through the evolution of the new genre of exploratory full motion video games and dives deep into the design and execution of his most ambitious title yet, the acclaimed IMMORTALITY.
サム・バーロウは、探索型フルモーションビデオゲームという新しいジャンルの進化について語り、高い評価を得た『イモータリティ』という最も野心的なゲームのデザインと制作について深く掘り下げます。
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<講演者プロフィール>
Sam Barlow is the founder of Half Mermaid Productions and a director and writer of games that push the boundaries of interactive narrative. Silent Hill: Shattered Memories psychologically profiled its own
players; Her Story reinvented the detective genre for the YouTube generation, and Telling Lies explored the conflict between government and intimacy via lives lived over video calls. His most ambitious
project yet is IMMORTALITY, a horror story about 20th Century filmmaking, art and death.
サム・バーロウはHalf Mermaid
Productionsの創設者であり、インタラクティブなストーリーの限界を押し広げるゲームのディレクターであり、ゲームクリエイターでもある。『サイレントヒル:シャッタードメモリーズ』ではゲームプレイヤーたちの心理的プロファイリングを行い『Her
Story』ではYouTube世代向けに探偵というジャンルに再び光を当てた。また『Telling
Lies』ではビデオ通話で生活する人生を通して政府と親密さの間の葛藤を探った。最も野心的なプロジェクトに、20世紀の映画製作、芸術、死をテーマにしたホラーゲーム『イモータリティ』がある。
<受講者へのメッセージ>
Attendees interested in unconventional approaches to game design and who want to think more broadly about how videogames can tell stories without surrendering player expression and interactivity will find
much to be inspired by as we take a deep dive into our award winning game IMMORTALITY
ゲームデザインへの型破りなアプローチにご関心はありますか?ビデオゲームがプレイヤーの表現力やインタラクティブ性を犠牲にすることなく、どのようにストーリーを伝えることができるか考えを広げてみませんか?そのような受講者の皆さまには、私たちの受賞作『イモータリティ』を深く掘り下げることで、多くのインスピレーションを得ていただけるでしょう。
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