レギュラーセッション

Impact of the AI era on Video Game Development/AI時代がビデオゲーム開発に与える影響

講演形式
レギュラーセッション
講演時間
08月23日(水) 14:50 〜 15:50
講演ルーム
第4会場外国語配信
受講スキル

The attendee should be familiar with Video Game media, as a player. The attendee should also have an intermediate understanding of Machine Learning, Deep Learning, Technology Development, and Game Development.

参加者が自分たちでもできるような非常に具体的かつ実践的な事例、現在と将来のトレンドに関する知識、新しい働き方に関する実践的な見解、テクノロジー戦略。

得られる知見

Very concrete and practical examples that attendees can do themselves as well, knowledge about current and future trends, practical views on new ways of working, and technology strategy.

ビデオゲームメディアに精通していること。また、機械学習、ディープラーニング、技術開発、ゲーム開発についても中級程度の理解が必要です。

セッションの内容

Technology evolution trend is exponential, it has been like that since stone age. The rate of the rise of AI is no different, but many factors contribute to make it feel even faster. The faster a phenomenon is, the more difficult it is to adapt, and this leads many of us - Game Developers – to face many complex questions with regards to how AI will change our ways of working, what type of practical AI solutions could be the most useful to us, how to surf this 4th industrial revolution, how to leverage such phenomenon to further accelerate our Studios and Companies? This will be our focus.

テクノロジーは、石器時代から指数関数的に進化し続けています。AIの進化も例外ではなく、多くの要因がAIの進化をさらに加速させています。進化が速ければ速いほど、適応は難しくなります。そのため、私たちゲーム開発者の多くは、AIが私たちの働き方をどのように変えるのか、どのような実用的なAIソリューションが私たちにとって最も有用なのか、この第4次産業革命の波をどのように乗りこなすのか、そしてこのような現象をどのように活用して私たちのスタジオや会社を成長させるのか、といった多くの複雑な問題に直面しています。これが私たちのテーマです。

マーセロン ジュリアン

Bandai Namco Studios

CTO

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<講演者プロフィール>

Julien started as a programmer on the Atari Jaguar in the early 90s at Shen Technologies in Paris. He then joined Ubisoft Entertainment to work in game and engine teams before becoming the worldwide technical director of Ubisoft Entertainment in 1999. In this role, he played a major part in the studio's creation, organization, technology, production pipeline design, and multi-platform strategy, as well as in AAA features integration, on brands such as 'Rayman', 'Far Cry', 'Splinter Cell', 'Prince of Persia', and 'Assassin's Creed'. He also took responsibility for middleware and development strategy, communication and cooperation strategy, and hardware manufacturers and middleware relations. At the end of 2005, after having worked extensively on PS3 / XBox360, Julien pursued his career at Eidos, where he served as the worldwide CTO working on the technology strategy, before getting involved in initiating Eidos Montreal and Eidos Shanghai Studios. Julien became the worldwide technology director for Square Enix Group, working on a wide variety of engines and franchises including 'Tomb Raider', 'Final Fantasy', 'Hitman', 'Deus Ex' and 'Kingdom Hearts'. In 2013, he joined Konami as the worldwide technology director to oversee Fox Engine, work directly on the acclaimed 'Metal Gear Solid V: The Phantom Pain', and help advance many games in the group including 'Pro Evolution Soccer' 2015 and 2016. Julien joined Bandai Namco Studios early 2016, where he now serves as their
CTO.

ジュリアンは20年以上の経験をもつエンジン・テクノロジーの専門家です。UbisoftでRaymanやFar Cryなどのタイトルにかかわり、またミドルウエアの開発や戦略なども担当しました。2005年にWorldwide CTOとしてEidosに入社。その後、スクエアエニックスのWorldwide Technology Directorとしてエンジン開発やTomb Raider, Final Fantasy, Hitman, Deus EXなどのタイトルにかかわりました。2013年にKonamiに移籍してFox Engineの開発、Metal Gear Solid V、Pro Evolution Soccer等にかかわり、2016年からBandai Namco StudioのCTOとして活躍しています。
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