Production, studio IT, content creation, game programming, QA/testing, live service operations, devops
プロダクション、スタジオIT、コンテンツ制作、ゲームプログラミング、QA/テスト、ライブサービス運営、DevOps(デブオプス)
Key pain points and unmet needs across the game development lifecycle.
New technology for game development that help studios operate games more effectively.
ゲーム開発ライフサイクルにおける主な課題と満たされていないニーズ。
スタジオがゲーム開発をより効率的に運営できるようにするための、ゲーム開発の新技術。
In an era where game development is becoming increasingly complex and expensive, industry trends are exerting immense pressure on studios to shift from games as a product, to games ‘as a service’. While the rest of the software market has evolved data, architectures, and IT norms to allow organizations to effectively deliver ‘software at a service’, the technology used in game development has not modernized to support the changes happening in game studios and developer operations.
Join Rendered VC, a venture capital investor specialized in games technology, as we unveil the findings of our 2023 “State of Games Technology” research, covering the challenges faced by indie developers to AAA powerhouses, and mobile to cross-platform teams across the globe.
ゲーム開発がますます複雑化し高コストになっている昨今、業界のトレンドは「製品としてのゲーム」から「サービスとしてのゲーム」へシフトするよう、ゲームスタジオに強い圧力をかけています。他のソフトウェア市場は、データ、アーキテクチャ、IT規範を進化させ、組織が「サービスとしてのソフトウェア」を効果的に提供できるようになりましたが、ゲーム開発で使用されるテクノロジーは、ゲームスタジオや開発者の業務で進む変化をサポートするようには近代化されていません。
ゲームテクノロジーに特化したベンチャーキャピタル投資会社であるRendered VCが2023年の「ゲームテクノロジーの現状」調査結果を発表します。この調査では、世界中のインディーズデベロッパーからAAAデベロッパー、モバイルチームからクロスプラットフォームチームまでが直面する課題を取り上げます。