レギュラーセッション

2023: State of Games Technology/2023年:ゲームテクノロジーの現状

講演形式
レギュラーセッション
講演時間
08月23日(水) 16:30 〜 17:30
講演ルーム
第4会場外国語配信
受講スキル

Production, studio IT, content creation, game programming, QA/testing, live service operations, devops

プロダクション、スタジオIT、コンテンツ制作、ゲームプログラミング、QA/テスト、ライブサービス運営、DevOps(デブオプス)

得られる知見

Key pain points and unmet needs across the game development lifecycle.

New technology for game development that help studios operate games more effectively.

ゲーム開発ライフサイクルにおける主な課題と満たされていないニーズ。

スタジオがゲーム開発をより効率的に運営できるようにするための、ゲーム開発の新技術。

セッションの内容

In an era where game development is becoming increasingly complex and expensive, industry trends are exerting immense pressure on studios to shift from games as a product, to games ‘as a service’. While the rest of the software market has evolved data, architectures, and IT norms to allow organizations to effectively deliver ‘software at a service’, the technology used in game development has not modernized to support the changes happening in game studios and developer operations.

Join Rendered VC, a venture capital investor specialized in games technology, as we unveil the findings of our 2023 “State of Games Technology” research, covering the challenges faced by indie developers to AAA powerhouses, and mobile to cross-platform teams across the globe.

ゲーム開発がますます複雑化し高コストになっている昨今、業界のトレンドは「製品としてのゲーム」から「サービスとしてのゲーム」へシフトするよう、ゲームスタジオに強い圧力をかけています。他のソフトウェア市場は、データ、アーキテクチャ、IT規範を進化させ、組織が「サービスとしてのソフトウェア」を効果的に提供できるようになりましたが、ゲーム開発で使用されるテクノロジーは、ゲームスタジオや開発者の業務で進む変化をサポートするようには近代化されていません。

ゲームテクノロジーに特化したベンチャーキャピタル投資会社であるRendered VCが2023年の「ゲームテクノロジーの現状」調査結果を発表します。この調査では、世界中のインディーズデベロッパーからAAAデベロッパー、モバイルチームからクロスプラットフォームチームまでが直面する課題を取り上げます。

ジテン・ダジー

Rendered VC

Partner

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<講演者プロフィール>

Jiten Dajee is an early stage investor and M&A advisor specializing in 3D industries. He has deep technical and commercial experience from serving as a trusted advisor for product & go to market strategy to key leaders in the games industry such as Epic Games, Adobe, Unity, and NVIDIA.

ジテン・ダジーは、3D産業を専門とするアーリーステージの投資家であり、M&Aアドバイザーでもあります。Epic Games、Adobe、Unity、NVIDIAといったゲーム業界をリードする企業から信頼される製品・市場戦略のアドバイザーとして、技術的にも商業的にも深い経験を持つ。

<受講者へのメッセージ>

In this session, Rendered VC will present a 2023 study conducted across 500 studios on the ‘state of technology’ used in game development. We will share deep insights on where game developers are struggling with their technology and how these create business problems for studios. It is important to also compare the difference in key issues for indie studios vs AAAs, mobile vs console, and even comparing Japanese to western studios.
Finally, Rendered VC will explain what the path forward looks like for the future state of technology in the games industry.

本セッションでは、Rendered VCが500のスタジオを対象に実施した、ゲーム開発で使用される「テクノロジーの現状」に関する2023年の調査を紹介します。ゲーム開発者が技術面で苦労している点や、それがスタジオにとってどのようなビジネス上の問題を引き起こしているのかについて、深いインサイトをお伝えします。また、インディーズスタジオとAAAスタジオ、モバイルとPC、さらには日本と欧米のスタジオの主要課題の違いを比較することも重要です。
最後に、Rendered VCがゲーム業界における今後のテクノロジーのあり方について、どのような道筋を描いているのかを説明します。
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