レギュラーセッション

Cloud Development for the Cloud Era/クラウド時代のためのクラウド開発

対象プラットフォーム:コンシューマ, PC
講演形式
レギュラーセッション
講演時間
08月23日(水) 17:50 〜 18:50
講演ルーム
第4会場外国語配信
受講スキル

Experience working with cloud systems and networking will assist attendees with understanding this material but is not required.

クラウドシステムやネットワーキングの経験があれば、本講座の理解が深まりますが、必須ではありません。

得られる知見

Attendees will learn best practices to establish a cloud-based environment for game development and learn details on how to organize and secure their cloud resources to empower both on-premises and remote team members to fully contribute to highly complex projects.

受講者は、ゲーム開発のためのクラウドベースの環境を構築するためのベストプラクティスを学び、オンプレミスとリモートの両方のチームメンバーが極めて複雑なプロジェクトに十分貢献できるよう、クラウドリソースをどのように整理し、保護するかについて詳しく学ぶことができます。

セッションの内容

In a world where game development teams face increasing pressure for hardware resources and build automation, the idea of lifting game development hardware onto the cloud is gathering momentum at Xbox Game Studios. In this talk, speaking from our experience at XGS Japan, we’ll cover the concepts teams will need to understand to establish an effective cloud-based development strategy including on-premises and cloud networking via VPN and ExpressRoute that incorporates development hardware, leveraging virtual resources to reduce developer PC load, build pipeline automation, and package delivery, for both debug and review scenarios.

ゲーム開発チームがハードウェアリソースやビルドの自動化に対するプレッシャーの高まりに直面する中、Xbox Game Studiosでは、ゲーム開発用ハードウェアをクラウドに移行するというアイデアが注目を集めています。本講演では、XGS Japanでの経験から、VPNおよび、開発ハードウェアを組み込んだExpressRouteを介したオンプレミスとクラウドのネットワーキング、開発者用PCの負荷を軽減する仮想リソース、ビルドパイプラインの自動化、デバッグとレビューの両方のシナリオに対応したパッケージ配信の活用など、チームが効果的なクラウドベースの開発戦略を確立するために理解すべき概念を解説します。

吉野ジェニファー

日本マイクロソフト株式会社

Xboxゲームスタジオ

シニアテクニカルプロデューサー

講演者詳細を開く >

<講演者プロフィール>

Jennifer Yoshino is a Senior Technical Producer at Xbox Game Studios Japan, where she works with amazing partners to make incredible games with envelope-pushing technology. Originally from Toronto, Canada, she completed an undergraduate degree in Computer Science at the University of Toronto in 2010 and moved to Tokyo in 2014 to chase a dream of working in the game industry. She joined Amazon Japan in 2014 and followed up with a role at Bandai Namco Studios in 2021 before transitioning to her current role at Xbox in Microsoft Japan in 2022. She has worked in all levels of software development, including engineering, program development, and product management, with teams distributed all over the world.

吉野ジェニファーはXbox Game Studios Japanのシニアテクニカルプロデューサーであり、優れたパートナーと協力して、限界に挑むテクノロジーで素晴らしいゲームを作っている。カナダのトロント出身であり、2010年にトロント大学でコンピューターサイエンスの学部を修了し、2014年にゲーム業界で働く夢を追って東京に移った。2014年、アマゾンジャパンに入社し、2021年にバンダイナムコスタジオを経て、2022年に日本マイクロソフトのXboxで現在の職務に就いた。世界中に分散するチームと共に、エンジニアリング、プログラム開発、製品管理など、あらゆるレベルのソフトウェア開発を手掛けてきた。

<受講者へのメッセージ>

Teams require high performance, secure networks that support enormous data transfer speeds to develop the groundbreaking gameplay experiences being made in the cloud-focused, remote world we find ourselves in today. This talk will go over our latest strategies for enabling and accelerating large-scale game development that occurs in distributed environments. We are really looking forward to sharing our experiences with the community in Japan!

チームは、クラウドを中心としたリモート環境で革新的なゲーム体験を開発するために、膨大なデータ転送速度をサポートする高性能で安全なネットワークを必要としています。本講演では、分散環境で推進される大規模なゲーム開発を可能にし、加速するための最新の戦略について説明します。私たちの経験を日本の皆さまと共有できることをとても楽しみにしています。
閉じる