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オープンプラットフォームにおけるアンチチート:ゲームの実行を防ぎ、信頼できないデバイスのリスクを緩和するには Anti-Cheat On Open Platforms: How to protect game execution and mitigate risk on untrusted devices

日時 : 8月24日(水) 17:50~18:50
会場 : R304
形式 : レギュラーセッション
プラットフォーム : PC モバイル
難易度 : 辛口(ある程度の経験がある人へ)
写真撮影 :
SNS公開 :
受講スキル
中級レベルのセキュリティおよびゲームエンジンの経験者を対象にしています。

Attendees with intermediate security and game engine experience.
受講者が
得られるで
あろう知見
オープンプラットフォームにおけるゲームの実行を防ぐ方法。チートに対抗したゲーム理論を設計し、チーターの試みを検知、軽減する方法。

How to secure game executables on open platforms. How to design cheat-resistant game logic, detect and mitigate cheating attempts.

セッションの内容
マルチプレイヤーゲームやエレクトロニック・スポーツゲームの人気が右肩上がりに広まる一方、これらのゲームでチートを試みる数も急激に増えています。チーターは私利を得るため、オープンプラットフォームでゲーム理論を変更し字幕によるチート方法を用いています。ゲームの完全性とプレイヤーの信頼を保つには、チートに対する強力な防御策を構築しチートの試みを減らすことが不可欠です。この講演では、オープンプラットフォームにおけるゲームバイナリとゲーム理論の保護を高める多様な方法を紹介します。出席者は、ローカルおよびサービスベースのバイナリ保護、チートに対抗したゲーム理論設計について順を追って学び、またチーターの他の試みを検知、軽減する方法を学びます。

With ever-increasing popularity of multiplayer and e-sports games, cheating attempts in these games have increased dramatically as well. Cheaters on open platforms modify game logic and use subtitle cheating methods to gain an advantage. To preserve game integrity and player trust it is essential to build a strong defense against cheating and mitigate cheat attempts. This talk will present multiple methods to increase the protection of game binaries and game logic on open platforms. The audience will walk through local and service-based binary protection, cheat-resistant game logic design, and learn how to detect and mitigate other cheating attempts.

講演者プロフィール

Ferdinand Schober

Ferdinand Schober
Microsoft
Xbox Advanced Technology Group
Senior Software Development Engineer
フェルディナンド・ショーバーは、マイクロソフト社のXboxアドバンスト・テクノロジー・グループの上級ソフトウェア開発エンジニアです。ゲーム業界に9年以上携わっており、専門は種々のプラットフォームのセキュリティ、各種サービス、ネットワーキングです。フェルディナンドはXbox Oneのコンソールの投入、Windows 7のマルチプレイヤープラットフォームから「Gears of War」や「Halo」のフランチャイズのセキュリティまで、幅広いプロジェクトに携わってきました。また、クラウドベースのモバイルマルウェア検出やエンターテインメントセキュリティの分析に関する学術研究にも時間を費やしてきました。現在、フェルディナンドは主に、クロスデバイスサービス、マルチプレイヤー、ネットワーキングおよびセキュリティに取り組んでいます。

Ferdinand Schober is a senior software development engineer in Microsoft's Xbox Advanced Technology Group. He has been in the game industry for over 9 years, working on security, services and networking across different platforms. Ferdinand worked on a breath of projects ranging from Xbox One console launch, the Windows 7 multiplayer platform to security on the Gears of War and Halo franchises. He also spent time on academic research in cloud-based cellular malware detection and research in entertainment security analysis. Currently Ferdinand is focusing on cross-device services, multiplayer, networking and security.
《講演者からのメッセージ》

不正行為をするプレイヤーの影響、そして彼らがいかにゲーム体験を台無しにできるかをけっして過小評価してはいけません。ひどく競合的ではない場合でもゲームへの不正行為の防御手段を考えるようにしてください。ゲームプレイヤーから評価されるはずです。
It is important to never underestimate the dedication of cheating players and how they can destroy a game experience. Please consider cheat protection methods for your game even if it is not highly competitive. Your players will thank you for it.

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