エンジニアリング
Xbox Live on Windows 10: Game Services and Multiplayer(Xbox Live on Windows 10: ゲームサービスとマルチプレイヤー)
- 日時
- 8月26日(水) 17:50~18:50
- 形式
- レギュラーセッション
- プラットフォーム
- PC
受講スキル | Attendees with basic game development experience.(ゲーム開発経験がある方) |
---|---|
受講者が得られるであろう知見 | How to use and integrate Xbox Live services for Windows 10 games and benefit from the Windows 10 Xbox integration. How to enhance games with cross-device Xbox Live services. |
セッションの内容
devices. This talk will review the new Xbox consumer and developer experiences on Windows 10. The audience will learn how to use developer-facing APIs for service integration into their game and how to leverage Xbox Live multiplayer services for better multiplayer experiences.
Xbox LiveはWindows 10ゲームに必須の機能としてサポートされており、全てのネットワーク接続されたデバイスでXbox Liveサービスを利用することができます。聴講された方は自分たちが開発しているゲームにXbox Liveのサービスを統合するために開発者に提供されたAPI群の使い方と最良のマルチプレイヤーゲーム体験であるXbox Liveマルチプレイヤーサービスについて知ることができます。
講師プロフィール
-
Ferdinand Schober
Microsoft
Xbox Advanced Technology Group
Senior Software Engineer
Ferdinand Schober is a senior software development engineer in Microsoft's Advanced Technology Group. He has been in the game industry for over 8 years, focusing on security and networking across different platforms. Ferdinand worked on a breath of projects ranging from Xbox One console launch, the Windows 7 multiplayer platform to security on the Gears of War and Halo franchises. He also spent time on academic research in cloud-based cellular malware detection and research in entertainment security analysis. Most recently Ferdinand is focusing on cross-device Xbox LIVE services, authentication, networking and multiplayer.
ファーディナンド ショーバーはマイクロソフトアドバンストテクノロジーグループに所属しているシニアソフトウェアデベロップメントエンジニアです。ゲーム開発歴は8年超で、専門は異なるプラットフォーム間でのセキュリテイとネットワークです。Xbox Oneコンソールのロンチ、Windows 7のマルチプレイヤー・プラットフォームから「Gears of War」や「Halo」のフランチャイズのセキュリティまで、幅広くプロジェクトに携わってきました。学術研究にも力をいれており、クラウドベースでのモバイルマルウェア検出やエンターテインメントの分野におけるセキュリティ分析の研究も行っています。最近の活動としてはクロスデバイスを対象としたXbox Liveサービス、認証、ネットワークとマルチプレイヤーの業務です《講師からのメッセージ》